Translate

tisdag 24 januari 2017

Outtalat

Ljudbok

Längd: 10 timmar 48 minuter

Författare: Sarah Rees Brennan

Originaltitel: Unspoken

Serie: Lynburn Legacy-trilogin #1

Huvudkaraktärer: Kami & Jared

Bokens handling: Kami bor i den engelska småstaden Sorry-in-the-Vale. Där är hon känd som lite udda, alla känner till den vän som hon pratar med i sitt huvud. Nu har Kami tillsammans med sin bästa vän startat en skoltidning och när skogen börjar bete sig konstigt och det plötsligt börjar lysa uppe på Aurimere slott ser Kami möjligheten till ett stort scoop. Familjen Lynburn har återvänt och alla i staden verkar lite rädda för dem. Kami beslutar sig för att ta reda på varför och upptäcker att hon inte känner den lilla staden så väl som hon har trott.

Vad jag tycker: Jag är ganska likgiltig inför den här boken. Den var bra. Den var inte jättebra och inte dålig, bara bra. Jag gillade själva idén men fick inte den känslan för karaktärerna som krävs för att boken ska vara jättebra. Jag brydde mig inte så mycket om dem. En sak som jag gillade med boken var att den på vissa ställen fick en att småle för att det var roligt.

Bästa karaktären: Angela

Omdöme: Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.