Translate

tisdag 8 augusti 2017

Död tills mörkret faller

Bildresultat för död tills mörkret faller


Ljudbok

Längd: 10 timmar 33 minuter

Författare: Charlaine Harris

Uppläsare: Åsa Forsblad Morisse

Serie: Southern Vampire Mysteries (Sookie Stackhouse-serien) #1

Huvudkaraktärer: Sookie Stackhouse, Bill Compton

Bokens handling: Sookie jobbar som servitris på en bar i en liten småstad och en dag kommer en speciell gäst till baren. Bill Compton är vampyr. Vampyrer lever öppet och livnär sig på syntetiskt blod. När Bill dyker upp förändras hela Sookies tillvaro.
Sen blir en av Sookies kollegor mördad och alla blickar vänds mot Bill. Han är ju trots allt vampyr.

Vad jag tycker: Som vanligt när jag lyssnar på ljudböcker så blir det en kortare recension eftersom jag inte lyssnar med samma uppmärksamhet som jag läser. Jag tycker att boken var bra och jag gillar tanken på att vampyrer lever öppet bland människor. Boken har sina likheter med Twilight om man ser till karaktärerna, speciellt om man jämför Bill och Edward.
Boken var ganska spännande, men jag väntade hela tiden på att saker skulle hända som inte hände. Jag antar att det beror på likheterna med Twilight och det var vissa saker som jag verkligen ville skulle hända som inte hände.
För er som precis blev avskräckta när jag sa att den liknade Twilight så kan jag trösta med att stora delar av handlingen inte alls är lik. Död tills mörkret faller är lite mer deckaraktigt också då Bill och Sookie försöker gå till botten med vem som egentligen har mördat de offer som ett efter ett radas upp i den lilla staden.

Bästa karaktären: Sam Merlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.