Translate

onsdag 18 oktober 2017

Ljudböcker

Jag åker buss lite mer än två timmar varje dag till och från skolan vilket gör att jag får en hel del dötid över. Nu i höst har jag under busstimmarna lyssnat mer på ljudböcker och tycker att det kan vara ganska roligt.
Jag lyssnar på ljudböcker som jag lånar i mitt e-bibliotek med jag kan tycka att det är väldigt svårt att hitta några som jag tycker är riktigt bra där. Nu i höst har jag lyssnat på Charlaine Harris böcker om Sookie Stackhouse som ligger till grunden för TV-serien True Blood, men tycker att den börjar bli väldigt långtråkig och enformig.
Hur som helst så är lyssna på ljudböcker något jag vill fortsätta göra och jag får väl snart börja leta vidare och se om jag hittar några andra bra böcker.

Vad tycker du om att lyssna på ljudböcker? Är det någonting du ofta brukar göra eller föredrar du vanliga fysiska böcker?

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar helt klart fysiska böcker, men lyssnar även på ljudböcker :) Har Storytel och ibland har jag perioder då jag lyssnar när jag är ute och går eller på bussen på väg till jobbet osv. Tycker det är jättepraktiskt att kunna ha med en bok även när jag inte kan sitta och läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väldigt smidigt när man är ute och inte kan ha med sig en fysisk bok. Tycker du att de har mycket bra på Storytel. Jag måste försöka skaffa någon form av ljudboksprenumeration snart då utbudet av ungdomsböcker på e-biblioteket är begränsat.

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.