Translate

söndag 26 juli 2015

Din syster Elina

Antal sidor: 95
Författare: Inger Granberg
Originaltitel: -
Serie: -
Huvudkaraktärer: Anna & Elina
Bokens handling: En dag ringer en okänd tjej på Annas dörr och säger att hon är hennes syster. Anna blir rädd och stänger dörren mitt framför näsan på tjejen. Men tjejen ger sig inte utan lägger en lapp i brevinkastet. ”Anna! Var inte rädd. Jag är din okända syster. Du måste skriva till mig. Din syster Elina”. Skulle du tro på det?
Vad jag tycker: Jag tyckte faktiskt att den var förvånansvärt bra trots att det knappt hände något. Jag hade trott att det skulle vara lite mer spänning för ”Du måste skriva till mig” lurade mig. Trots det var den aldrig långtråkig. De händelser som var hade ett bra tempo och det var ingen dötid emellan.
Bästa karaktären: Elina
Kaosutmaning: 20. Läs en bok som till viss del (eller helt) utspelar sig på internet
Läsutmaning: 3. Läs en bok vars titel består av tre ord
Betyg 4/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.