Translate

fredag 28 september 2018

Ska jag spara den? | Porten av Astrid Ahlberg


I somras rensade jag lite i min bokhylla men det är några böcker jag inte vet om jag ska behålla eller inte. Det här är böcker jag inte har läst och är tveksam till om jag kommer att läsa och om jag kommer att gilla dem. Så nu vill jag gärna ha er hjälp att bestämma. I det här inlägget finns baksidetexten så oavsett om du har läst boken eller inte så kan du vara och säga vad du tycker.

Året då Miranda fyller tjugo, förändras hennes liv dramatiskt. Hennes trygga tillvaro som enda barnet till ett lantbrukarpar på vars gård hon arbetar som djurskötare, splittras utan återvändo.Upptäckten av Porten – en öppning till en annan värld – medför att hon möter nya utmaningar och en rad av människor med helt andra levnadsvillkor och för henne helt oacceptabla värderingar. Inte minst får hon uppleva att kärlek och förnuft inte följs åt.

Har du läst boken och i så fall vad tyckte du? Vad var bra och vad var mindre bra/dåligt? Om du inte har läst boken, vad tänker du i så fall utifrån bokomslaget, titeln och baksidetexten? Blir du sugen på att läsa den? Varför?
Ser fram emot att få läsa era kommentarer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.