Translate

tisdag 4 november 2014

Greven av Monte Cristo


Antal sidor: 316

Författare: Alexandre Dumas d.ä

Originaltitel: le Comte de Monte Cristo

Serie: -

Huvudkaraktärer: Edmund Dantés

Bokens handlig: Boken handlar om en kille som oskyldigt blir satt i fängelse. I fängelset träffar han en gammal Abbé. Abbén är klok och lär Dantés allt han kan. När Abbén sen dör lyckas Dantés fly. Han hittar skatten som Abbén har visat honom till. Med hjälp av sin rikedom hämnas Dantés på de som en gång försatt honom för så mycket lidande.

Vad jag tycker: Jag tycker att boken var ganska tråkig. Det hände för lite spännande och det var för långt mellanrum mellan de spännande händelserna. Jag tyckte också att det var för mycket beskrivande ord och det gjorde så att man inte kunde leva sig in i boken så bra.

Betyg: 2/5


Första meningen i boken: Den 24 februari 1805 signalerade utkiken på Notre-Dame de la Garde att skeppet Pharaon av Marseille, på resa från Smyrna, Trieste och Neapel, närmade sig hamnen.



Sista meningen i boken: Vänta och hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.