Translate

måndag 24 november 2014

Delirium

Antal sidor: 465

Författare: Lauren Oliver

Originaltitel: Delirium

Serie: Delirium-trilogin #1

Huvudkaraktärer: Lena Haloway, Alex

Bokens handlig: Boken utspelar sig en tid då kärlek anses vara en sjukdom. Lena bor tillsammans med sin moster och hennes familj. Hon har sett fram emot dagen då hon ska få genomgå behandlingen som botar sjukdomen som hon bär inom sig. Men så träffar hon Alex och den verkligheten hon lever i vänds uppochner. Vem kan man lita på i ett samhälle byggt på rädsla? Hur lär man sig att älska när kärlek bestraffas med döden?

Vad jag tycker: Jag tycker att handlingen var jättebra, den var spännande och lite sorglig på några ställen men på vissa ställen kändes allt perfekt. Det var en bra mix. Man blev hela tiden överraskad och slutet boken hade jag absolut inte räknat med. Däremot så tyckte jag att det var för lite dialoger i boken. Det var massa text som beskrev hur händelserna hade utspelat sig och vad som hade sagts, men inga dialoger.

Betyg: 3/5


Första meningen i boken: De farligaste sjukdomarna är de som får oss att tro att vi är friska

Sista meningarna i boken: Jag älskar dig. Kom ihåg det. Det kan de inte ta ifrån oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.