Translate

tisdag 6 januari 2015

Svåra val, magiska hemligheter

Antal sidor: 512

Författare: Kami Garcia & Margaret Stohl

Originaltitel: Beautiful Darkness

Serie: Beautiful Creatures #2

Huvudkaraktärer: Lena Duchannes & Ethan Wate

Bokens handlig (från bokens baksida): En förbannelse, ett val, två öden…
Sedan Ethan mötte den mystiska Lena med det mörka håret och de gröna ögonen har ingenting varit sig likt. Ethan kan inte tänka sig ett liv utan Lena. Men Lena hör till en hemlig och mörk värld av magi. En värld där det är farligt för Ethan att vara.
Efter en svår förlust drar sig Lena undan. Ethan hemsöks av mystiska visioner. I skuggorna döljs ett hot, värre än de kan föreställa sig. Deras kärlek är stark, men blir den här motgången för mycket?

Vad jag tycker: Boken är lika bra som den först, om inte ännu bättre. Man överraskas gång på gång. Jag sträckläste boken och kunde inte sluta för den var jättebra. Dock tyckte jag att slutet var lite för långt. Jag tycker att det borde ha slutat ganska snart efter att spänningen tog slut istället för att det skulle komma tre, fyra händelsefattiga kapitel. De kapitlen kanske har någon betydelse för de kommande böckerna. Vad vet jag?

Bästa karaktären/karaktärerna: Olivia Durland & Ridley Duchannes

Betyg: 4/5

Kaosutmaning: -


Första meningen i boken: Jag brukade tycka att vår stad, begravd i en avkrok av South Carolina och fastklibbad i Santee River-dalens lerjord, låg mitt ute i ingenstans.


Sista meningen i boken: Det var beslutat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.