Translate

tisdag 24 november 2015

The demon notebook

Antal sidor: 275
Författare: Erika McGann
Originaltitel: -
Serie: The demon notebook #1
Huvudkaraktärer: Grace, Jenny, Rachel, Adie & Una
Bokens handling: För Grace och hennes vänner är magi bara harmlöst och kul, men sen händer något. Deras formler börjar plötsligt fungera och alla deras tidigare misslyckade formler väcks till liv. Men de är farliga och människor kan bli skadade, och som om inte det var tillräckligt så beter sig inte Una riktigt som hon ska.
Vad jag tycker: Det var en väldigt lättsam bok och den gick fort att läsa. Däremot hande det inte så mycket och den var inte lika spännande som baksidan gav ett intryck av att den var. Och formeln som de försöker hindra från att hända är inte hemsk som baksidan på boken får det att låta. Den är ju hems, men jag hade väntat mig något värre. Trots det var helheten bra och jag tror att jag kommer skaffa andra boken i serien.
Bästa karaktären: Ms. Lemon
Läsutmaning: 54. Läs en bok med originalutgivningsåret 2012.

Betyg 4/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.