Translate

lördag 21 januari 2017

Olika länder, Olika omslag #8 | The fault in our stars

Jag gillar att sitta och googla på vad olika kända böcker har för olika omslag i olika delar av världen. Det är så intressant att se hur de ser ut i olika länder. I den här serien tittar jag på omslagen från en speciell bok och jämför, diskuterar och säger vad jag tycker.


Om vi ska börja med det omslag jag gillar minst så är det Italiens. Annars tycker jag att de är helt okej. Tyskland, Sverige och Portugal är ingen storfavorit heller, men ändå helt ok. Frankrikes tycker jag är fin, men det syns inte så tydligt att det är den boken.
Mina favoriter är Australiens och Tjeckiens. Australiens gillar jag för att den är nästan som originalomslaget, men jag gillar färgen mer. Tjeckiens gillar jag på grund av de två hjärtana som är istället för molnen. Man ser fortfarande att det är den boken, men de blir ändå annorlunda.

Vad tycker du? Vilket omslag är finast? Vilket omslag gillar du minst? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tycker!

1 kommentar:

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.