Translate

söndag 27 juli 2014

Blodsmagi

Antal sidor: 383

Författare: Tessa Gratton

Originaltitel: Blood magic

Serie: Blodsmagi #1

Huvudkaraktärer: (Silla) Drusilla Kennicot, Nicholas Pardee

Bokens handlig: Efter att Sillas föräldrar dött har ingenting varit det samma för Silla. Hon har hamnat utanför i skolan och är frånvarande. Men en dag får Silla ett paket med en bok i och skriften i boken är skriven med hennes pappas handstil. Det är en bok med magiska formler. Silla provar en formel på kyrkogården alldeles bredvid huset. Men den nya grannpojken, Nicholas, dyker upp på kyrkogården samtidigt och Silla oroar sig för att han har sett vad hon gjorde. Återupplivat ett löv.

Vad jag tycker: Jag tycker att boken var bra. Början var lite tråkig eftersom jag gillar när man kastas rakt in i handlingen men jag tyckte inte att man gjorde det i den här boken. Det var inte heller så mycket magi i början. Det kan ju knappast bli för mycket magi.

Betyg: 3/5


Första meningen i boken: Jag är Josephine Darly, och jag tänker leva för evigt.

Sista meningen i boken: Silla såg in i den första kråkans svarta ögon och sträckte fram handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.