Translate

fredag 25 juli 2014

Miss Peregrines hem för besynnerliga barn

Antal sidor: 384

Författare: Ransom Riggs

Originaltitel: Miss Peregrine´s home for peculiar Children

Serie:miss Peregrine's besynnerliga barn #1

Huvudkaraktärer: Jacob Portman

Bokens handling: En öde ö. Ett övergivet barnhem. Och en samling märkliga fotografier… När Jacob Portman var liten berättade hans farfar historier om märkliga barn som han en gång i tiden hade träffat. Jacob blev äldre och efter ett tag slutade han att tro på de märkliga historierna. Men när Jacobs farfar dör under mystiska omständigheter för det upp historierna igen.

Vad jag tycker: En spännande bok med ett helt nytt tänkande. Aldrig läst något liknande. Spännande, fascinerande och aningen kuslig bok. Jag kan inte göra annat än att älska den.

Betyg: 5/5


Första meningen i boken: Jag hade just börjat acceptera att mitt liv skulle bli helt vanligt, när högst ovanliga saker börjar hända.


Sista meningen i boken: Vi rodde snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.