Translate

onsdag 23 juli 2014

Legend och Prodigy


Antal sidor: 291 (Legend), 338 (Prodigy)

Författare: Marie Lu

Originaltitel: Legend och Prodigy

Serie:Legend-trilogin #1 (legend) #2 (prodigy)

Huvudkaraktärer: Day (Daniel Altan Wing), June Iparis

Bokens handling: Day lever på gatan och är republikens mest eftersökta brottsling. June kommer från en rik familj och anses som ett underbarn i republiker. En dag dödas Junes bror Metias och när Day utpekas som skyldig tar June upp jakten på Day.

Vad jag tycker: Båda böckerna var väldigt bra och det hände något hela tiden. Om du frågar mig så tycker jag att Prodigy var den bästa, den det hände mest i och var mest spännande.

Betyg: 4/5


Första meningen i boken: Min mamma tror att jag är död (Legend). Day vaknar med ett ryck bredvid mig (Prodigy).


Sista meningen i boken: Vi ligger tillsammans och tittar på blixtarna och lyssnar på åskan och väntar på en regnig gryning (Legend). Han är mitt ljus (Prodigy).

2 kommentarer:

  1. Ser verkligen fram emot att läsa champion, gör du? :)

    SvaraRadera
  2. Absolut! Har tänkt kolla med mitt bibliotek om de har beställt hem dem böck Champion.

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.