Translate

fredag 15 augusti 2014

Spökstaden

Antal sidor: 429

Författare: Ransom Riggs

Originaltitel: Hollow city

Serie: Miss Peregrines besynnerliga barn

Huvudkaraktärer: Jacob Portman

Bokens handlig: Jacob och de besynnerliga barnen ror mot fastlandet fast beslutna att de ska rädda miss Peregrine som är fast i fågelskepnad. Men på vägen jagas de av tomgastar och väsen och det blir bara farligare och farligare för de besynnerliga barnen.

Vad jag tycker: Jag tycker att boken är jättebra. Fotona i boken förhöjer stämningen och gör det lättare att leva sig in i boken. Boken utspelar sig under bara tre eller fyra dagar (Jag vet inte riktigt) men det känns som mycket längre tid eftersom det är så mycket som händer hela tiden.

Betyg: 4/5


Första meningen i boken: Vi rodde ut från hamnen, förbi guppande jollar som blödde rost från fogarna, förbi tysta sjöfåglar som satt i högtidliga församlingar bland havstulpanerna på resterna av sjunkande bryggor, förbi fiskare som sänkte sina nät och stirrade när vi kom glidande, osäkra på om vi var verkliga eller inbillade.

Sista meningen i boken: Lydig som en skugga gjorde den som jag sa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.