Translate

onsdag 20 augusti 2014

Biblioteksrenovering & Skolstart

Under sommarlovet har det renoverats på ungdomsavdelningen på biblioteket där jag bor. Ungdomsböckerna finns i källaren och innan sommarlovet så var det bara vita väggar (tror jag) och "vanliga" tråkiga bokhyllor. Det fanns en soffa vid ett litet soffbord vilket var det mysigaste stället där nere då. Det som var det sämst där nere innan sommarlovet var att det stod flera datorer där nere och det satt ofta personer vid dem som pratade högt ibland, jag vet själv inte om de var medvetna om det men jag tyckte att det var lite störande.
Jag borde dock nämna att det inte är helt färdigrenoverat, men nu kan man vara där nere (vilket man inte har kunnat på hela sommaren). Jag var på biblioteket med min kompis i måndags och hon hade sagt att det såg ut ungefär som förut, men det håller jag inte alls med om. Bokhyllorna är lite mer moderna och satt i lite olika höjder. Det är mycket mysigare där nere nu och känns inte lika tråkig miljö nu. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att flytta in där för gott.

Lite extra info:
Nu har ju skolan börjat igen (som ni säkert vet) och det betyder att jag inte kommer att ha lika mycket tid till att läsa och blogga riktigt lika mycket som jag har gjort i sommar. OBS! jag kommer fortfarande att blogga men inte lika ofta som i sommar. Jag kommer att blogga när jag har något bokrelaterat att skriva om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.