Translate

lördag 20 december 2014

Allegiant

Antal sidor: 392

Författare: Veronica Roth

Originaltitel: Allegiant

Serie: Divergent-trilogin #3

Huvudkaraktärer: Tris Prior, Tobias (Four) Eaton

Bokens handlig: Kaoset i staden blir värre och snart så bestämmer sig Tris och Four för att bege sig iväg utanför stängslet. Där möts de av en värld som är helt olik den de är van vid

Vad jag tycker: Jag var jättespänd på att få läsa Allegiant och hade höga förväntningar på boken. Boken nådde upp till förväntningarna jag hade vilket faktiskt förvånade mig lite eftersom jag har hört flera som inte tyckte att den var så bra. Men den hade varit ännu bättre om den hade slutat efter ca trehundra sidor eftersom jag inte gillade slutet. I övrigt hade boken allt en bra bok ska ha och trots slutet får boken toppbetyg för den berör en verkligen och jag kan inte släppa det som händer i boken. Jag vet inte hur lån tid det kommer dröja innan jag kan läsa en bok igen för just nu kan jag inte leva mig in i några böcker. Jag har bara Allegiant i huvudet.

Betyg: 5/5


Första meningen i boken: Jag vandrar fram och tillbaka i vår cell i De lärdas högkvarter samtidigt som hennes ord ekar i mitt huvud: Mitt namn kommer att vara Edith Prior, och det och det finns mycket som det kommer att bli skönt att få glömma.

Sista meningen i boken: Vi helar varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.