Translate

onsdag 31 december 2014

Four: en divergent-samling

Antal sidor: 205

Författare: Veronica Roth

Originaltitel: Four: a divergent collection

Serie: divergent-trilogin #1.5

Huvudkaraktärer: Four (Tobias Eaton)

Bokens handlig: Boken skildrar divergentvärlden utifrån Tobias perspektiv istället för Tris och består av fyra noveller och tre scener ur Divergent. De första tre novellerna utspelar sig två år innan Divergent börjar och den sista utspelar sig när Tris kommer till De tappra.

Vad jag tycker: Jag tyckte mest om den sista novellen, Förrädaren eftersom Tris är med i den novellen. De andra är också jättebra och man får veta mer om hur allt blir som det blir. Jag tycker att Veronica Roth har en jättebra berättarröst och handlingen tar sig framåt ganska snabbt. Och jag älskar karaktären Four.


Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.