Translate

fredag 20 mars 2015

Stad av skuggor

Antal sidor: 526

Författare: Cassandra Clare

Originaltitel: City of Bones

Serie: The mortal instruments

Huvudkaraktärer: Clarissa (Clary) Fray, Jace Wayland, Simon

Bokens handling: Clarys sommarlov har precis börjat när hon ser en kille bli mördad inne på en klubb. Men det konstiga är att det bara är Clary som kan se mördarna. Nästa dag dyker en av mördarna upp på samma café som Simon och Clary…

Vad jag tycker: Det här var andra gången jag läste den här boken och jag älskar den lika mycket som första. Världen är fantastisk för det finns så många övernaturliga varelser kombinerat i en och samma bok och inte lika låst som t.ex. twilight där det bara finns vampyrer och varulvar. Språket är helt underbart och hon målar verkligen upp en bild men utan att man blir uttråkad av miljöbeskrivningar vilket jag lätt blir. Det är bra uppblandat med dialoger och beskrivningar. Nu när jag läste om boken så insåg jag också att hon hela tiden planerar långt fram i böckerna, ibland flera böcker framåt.

Bästa karaktärerna: Alec Lightwood, Magnus Bane & Luke Garroway 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.