Translate

tisdag 21 april 2015

Stad av Aska

Bildresultat för stad av aska
Antal sidor: 490

Författare: Cassandra Clare

Originaltitel: City of Ashes

Serie: The Mortal Instruments

Huvudkaraktärer: Clary, Jace, Simon

Bokens handling: Clary försöker dra sig undan från skuggvärlden för att hänga mer med Simon men Jace låter henne inte gå så lätt. Snart är Clary tillbaka i Skuggvärlden. Det är inte så lätt att komma undan när nästan alla men känner hör till skuggvärlden.

Vad jag tycker: Det här var andra gången jag läste boken och jag är faktiskt besviken. När jag läste böckerna först för knappt ett år sedan så tyckte jag att Stad av Aska var bättre än Stad av skuggor. Det tycker jag inte nu. Vissa ställen var jättebra men däremellan så blev jag bara irriterad på vissa av karaktärerna.
Boken är fortfarande jättebra, men inte lika bra som jag mindes den. Jag älskar Skuggjägarvärlden och Cassandra Clares språk. Fortfarande en superbra bok!

Bästa karaktärerna: Alec, Magnus, Luke

Läsutmaning: 52. Läs om en gammal favoritbok.

Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.