Translate

lördag 13 februari 2016

8 böcker jag vill läsa 2016

Throne of glass
Av Sarah J. Maas.

Lady midnight
Av Cassandra Clare. Och för att kunna läsa den måste jag först läsa ut City of lost souls, Clockwork Princess och City of heavenly fire. Älskar min kompis som tvingar mig att läsa de tre böckerna innan Lady midnight kommer ut.

Harry Potter och dödsrelikerna
Av J. K. Rowling. Och innan den boken så måste jag läsa fjärde, femte och sjätte boken först.

Blod och stjärnstoft
Av Laini Taylor. Jag började på den här boken förra året, men slutade då jag inte kom in i den. Ska ge boken en ny chans i år.

Half bad: ondskans son
Av Sally Green.

Askfödd
Av Sabaa Tahir.

Den ihåliga vålnaden
Av Jonathan Stroud. Innan det måste jag läsa bok två i serien.

Champion

Av Marie Lu. Jag hade tänkt läsa denna förra året, men då den aldrig fanns på biblio när jag kollade så blev det inte av.

2 kommentarer:

  1. Du vet väl att Throne of glass, skall komma på svenska i april, tror jag det var. (Glastronen) Men ja, den är helt klart läsvärd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, fick dock reda på det efter att jag hade önskat mig boken i julklapp. Otur :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.