Translate

fredag 26 augusti 2016

4 citat om böcker från The Infernal Devices

I the infernal devices av Cassandra Clare, finns det många citat som handlar om böcker och jag tycker att de är jättebra, så här har jag samlat fyra av de citaten. Jag gillar dem jättemycket och jag hoppas att ni också gör det. Ber om ursäkt för att det blir lite mycket citat den här veckan. Jag ska bättra mig. Lovar!

“One must always be careful of books, and what is inside them, for words have the power to change us.”
– Clockwork angle

 “Sometimes, when I have to do something I don't want to do, I pretend I'm a character from a book. It's easier to know what they would do.”
– Clockwork Angle

“It was books that made me feel that perhaps I was not completely alone. They could be honest with me, and I with them.”
– Clockwork prince

“Life is a book and there are a thousand pages I have not yet read.”

– Clockwork Princess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.