Translate

lördag 18 februari 2017

Fantastic beasts and where to find them the original screenplay


Filmmanus
Antal sidor: 293
Författare: J. K. Rowling
Serie: Fantastic beasts #1
Huvudkaraktärer: Newt, Tina, Queenie & Jacob
Bokens handling: Den här boken är filmmanuset till Fantastic beasts and where to find them som utspelar sig i J. K. Rowlings trollkarlsvärld 1926. Magizoologen Newt Scamander åker till New York och dit har han med sig en väska med magiska varelser. När han kommer till New York blir hans väska förväxlad. Några av hans varelser rymmer och får skulden för kaoset som orsakas av en mörk kraft.
Vad jag tycker: Jag har ju redan sett filmen två gånger så manuset gav mig ju inte direkt något nytt, men det jag gillade med att läsa det var att få återuppleva alla roliga grejer från filmen. Jag tycker att det var som att man noterade de små roliga replikerna på ett annat sätt. Jag kommer aldrig glömma att det första Tina säger till Jacob is ”Wake up, Mr No-Maj”.
Jag vet ju att folk har lite delade meningar kring huruvida J. K. Rowling skulle ha slutat efter sjunde Harry Potter-boken eller skriva mer. När det gäller The cursed child så håller jag med om att Harry Potter hade klarat sig lika bra utan den som med. För mig känns det mer som en Fanfiction än en faktisk Harry Potter-bok. När det däremot gäller Fantastic beasts är jag glad att hon skrev det för jag fullkomligt älskar den. Karaktärerna i Fantastic beasts tilltalar mig mer än Harry Potter-karaktärerna.
Bästa karaktären: Newt
Omdöme: Så otroligt bra!

Tjocklek: 2,5 centimeter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.