Translate

torsdag 23 februari 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Den utstötte av Michelle Paver
Historien om hur jag fick den här boken är lite udda. Det var 2014 och jag sålde jultidningar. När jag fick hem paketet med alla böcker i fick jag även en extra bok gratis och det var denna. Den misstänkta anledningen till att de skickade med den är att en sida i boken är cirka en halv centimeter längre än de andra. Men, men, den går lika bra att läsa för det så jag klagar inte.
Däremot vet jag inte om jag kommer att läsa den. I och med att jag har så många andra böcker jag vill läsa så har inte den här högsta prioriteten eftersom jag inte ens har lagt ut några pengar på den. Men vi får se. Någon gång kanske den också blir läst. Någon gång…
Det finns ingen text på boken som talar om vad den handlar om men så här står det på adlibris:
Hylas, en fattig herdepojke, jagas av onda män utan att veta varför. Lillasyster Issi är försvunnen och under sin flykt träffar han Pira, dotter till den heliga gudinnan. Pira har vuxit upp i lyx men hon har alltid varit väldigt ensam. Under sin flykt träffar Hylas även en defin som han får en speciell kontakt med. Det visar sig att ett orakel har förutspått att en pojke bland de utstötta som Hylas tillhör kommer att få de onda krigarnas dynasti på fall. Hylas öde är att kämpa mot dem.

Har du läst Den utstötte? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Ska jag läsa den eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.