Translate

torsdag 9 mars 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Sju jävligt långa dagar av Jonathan Tropper
Den här boken köpte jag på second hand för flera år sedan för bara två kronor och boken ser inte ens ut att ha varit öppnad en enda gång. Jag vet egentligen inte ens varför jag köpte den, men jag antar att det var för att den var i så bra skick och såg fin ut.

På sin frus trettiofjärde födelsedag överraskar Judd henne i säng med hans chef, radioprofilen Wade Boulanger. Judd står i sovrumsdörren med hennes favorittårta i händerna och ser livet rämna. 
Två månader senare, på väg till sin pappas begravning, får han veta att hans blivande exfru är gravid. Till på köpet förväntas han sitta shiva, en judisk sorgevecka, tillsammans med sin minst sagt utåtagerande familj. Det blir sju långa dagar, fyllda av överraskningar och röjda hemligheter, slagsmål, otrohet och evig kärlek.

Har du läst Sju jävligt långa dagar? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Ska jag läsa den eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

2 kommentarer:

  1. Jag läste den för något år sedan och jag gillade den :) Den är väldigt... tragikomisk, kan man nog säga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter intressant! Vi får se om den blir läst :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.