Translate

tisdag 10 oktober 2017

5 karaktärer jag tycker ska få en egen bok

Ni vet den där känslan när man älskar en karaktär så otroligt mycket men den är bara med en bråkdel av boken. Om du fick önska fritt vilka karaktärer som ska få en egen bok, vilka hade det varit? Här är mina svar!

Alice Cullen
Från The Twilight Saga av Stephenie Meyer. Tillsammans med Jasper så är hon den bästa karaktären i Twilight med ett förflutet som man vill veta så mycket mer om. Det skulle kunna bli en riktigt bra bok och så kanske vi får veta mer ingående hur hon och Jasper träffades.

James och Lily Potter
Från Harry Potter av J. K. Rowling. Vi får veta lite om Lily och James skoltid i Harry Potter-böckerna med det är långt ifrån tillräckligt. Vill ha mer, och vill också ha mer av dem från det första stora trollkarlskriget.

Haymitch Abernathy
från Hungerspelen av Suzanne Collins. Snälla, säg att ni håller med mig och vill ha en bok om när Haymitch vann Hungerspelen.

Maia Roberts
Från The Mortal Instruments av Cassandra Clare. Jag minns inte så mycket om henne mer än att jag gillade henne och hade velat se mer av henne tillsammans med Simon (tycker att slutet blev bra ändå men jag shippade dem).

Hannah Schroeder
Från Jellicoe Road av Melina Marchetta. Vi får ju egentligen veta ganska mycket om Hannahs skolår i boken som det är men jag vill veta mer för hon är den bästa karaktären.

Finns det någon speciell karaktär som du vill ska få en egen bok? Lämna en kommentar och berätta! Är det någon du tycker att jag har missat i min lista?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.