Translate

torsdag 12 oktober 2017

Bokiga frågor #27

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?

Sådana här frågor har jag alltid tyckt varit svåra. Om man byter plats med en karaktär så får man ju det livet den karaktären har och i de flesta YA-böcker så är det antingen ett farligt liv i en dystopi eller fantasyroman eller en tråkig karaktär.
Så om jag skulle byta plats med en karaktär så skulle det nog gärna vara någon i Anna Ahlunds böcker. Den senaste boken handlar ju till och med om estetelever vilket passar mig som estetare väldigt bra. Mikai är ju teaterelev och jag skulle gärna kunna tänka mig att byta plats med honom faktiskt.
Ett annat alternativ är Alba från ordbrodösen. Det är väl i och för sig ett lite farligare liv (i alla fall den delen av hennes liv som det skrivs om i boken), men det vägs upp av så mycket annat. Hon har återigen en bra personlighet som jag gärna skulle vilja vara och tänk vad häftigt att få vara ordbrodös.

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.