Translate

lördag 14 oktober 2017

Död i andras ögon

Ljudbok

Längd: 11 timmar 3 minuter

Författare: Charlaine Harris

Uppläsare: Monika Wilkens

Huvudkaraktärer: Sookie & Eric

Bokens handling: Sookie är singel igen och Bill har åkt till Peru. När hon är på väg hem från jobbet på nyårsafton träffar hon på vampyren Eric som har drabbats av minnesförlust. Det visar sig att det är häxor som har förtrollat Eric och Sookie måste ta hand om honom medans de andra vampyrerna försöker hantera häxorna. Och till råga på allt försvinner Sookies bror.

Vad jag tycker: Jag har inlett alla andra recensioner om den här serien med att säga att den förmodligen inte kommer att bli lång för jag har inte så mycket att säga, men det slutar alltid med att de blir långa så jag kommer inte säga det idag.
Det första jag tänkte på när jag började lyssna på boken var att de hade bytt uppläsare och jag trodde inte att det skulle störa mig så mycket som det gjorde. Jag har ju inte jättemycket erfarenhet av att lyssna på ljudböcker, men jag tycker att Åsa Forsblad Morisse var bättre. Det kändes inte lika monotont när hon läste.
Jag har börjat inse att karaktärerna är ganska bra, men det jag inte gillar är språket. Det är alldeles för mycket beskrivningar för min smak.

Bästa karaktären: Sam Merlotte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.