Translate

lördag 28 februari 2015

Bokiga frågor #9

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag lägger upp ett inlägg varje vecka på lördagar. Om du vill får du gärna hänga på.
Veckans fråga: Har du sett en film som du tyckte var bättre än boken?

The fault in our stars
Jag såg filmen någon gång i november tror jag och tyckte att den var jättebra. Jag blev rörd av slutet. Sen fick jag fick boken i julklapp och läste den, men blev inte lika berörd. Det var som att alla känslorna från den scenen saknades i boken medans de i filmen var jättebra. Så därför tycker jag att filmen är bättre än boken.


Har du sett en film som du tyckte var bättre än boken?

2 kommentarer:

  1. Jag läste boken först, och såg filmen sen. Jag älskar boken... och jag undrar om det är möjligt att jag älskar filmen lite mer!
    Dock läser jag hellre om boken, känner jag, än ser om filmen.

    Annars tycker jag det är sällan filmerna är bättre än böcker... Kanske om man sett filmen först? En dag är rätt bra som film, boken är lite långdragen men inte lika förutsägbar som filmen är

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt sällan för mig också som jag gillar en film bättre än boken. I en bok så får man uppleva historien en längre tid och man blir en del av historian på ett annat sätt.

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.