Translate

söndag 8 februari 2015

Varför läser jag?

Det är en fråga som jag inte har ställt mig tidigare men när jag såg inlägget Böcker jag önskar att jag inte hade läst på Sofies Bokblogg och kände igen mig i det och insåg, det är därför jag läser.
Mitt läsintresse började på riktigt när jag läste Twilight. Jag älskade Twilight och hela storyn. Att inte veta i förväg vad som skulle hända, leva sig in i berättelsen och få det att kännas som att man levde i boken. Jag älskar det.
Det är därför jag läser. För att få uppleva den spänningen som det är att läsa en riktigt bra bok för första gången. När man inte vet vad som ska hända. Och att bli överraskad när det händer något oväntat.


Kommentera gärna varför du läser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.