Translate

söndag 18 september 2016

8 böcker som står högt upp på höstens TBR

Jellicoe road
Av Melina Marchetta.
Läser denna i skolan just nu och då den ska vara klar om två veckor så är det bara att sätta igång och läsa.

Göteborg Noir
Av Håkan Tendell.
Fick denna som recensionsexemplar i början/mitten på augusti, men sen försvann läslusten lite igen och den blev liggande. Då det är ett recex får jag ta tag i den så snart som möjligt.

Färjan
Av Mats Strandberg.
Mitt mål är att läsa den här innan bokmässa eftersom det alltid är roligare att få en bok signerad när man har läst den och vet vad den handlar om.

Själarnas bibliotek
Av Ransom Riggs.
Det har gått två år sedan jag läste de två första delarna och nu när sista boken har varit ute ett tag så är det väl bara att ta tag i att läsa boken.

Du, bara
Av Anna Ahlund.
Den här boken har jag velat läsa ända sedan den kom ut, men jag har inte haft pengar till att köpa den. Nyss såg jag en möjlighet att till och med kunna få den signerad på bokmässan så det är väl bara att köpa.

Främlingen
Av Diana Gabaldon.
Har tänkt att jag ska läsa den här ett tag nu och sen se serien, så vi får se när det händer.

Kampen om järntronen
Av George R. R. Martin.
Den här vill jag också läsa av samma anledning som Främlingen. Jag vill titta på serien.

Lady Midnight
Av Cassandra Clare.
Jag köpte den här strax efter att den kom ut men då hade jag en bok kvar i TMI och en bok kvar i TID, men nu när jag har läst ut båda de två böckerna så är det bara att börja med Lady midnight och jag lär väl snart bli sugen på att läsa en Cassandra Clare-bok till för de är alltid så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.