Translate

onsdag 28 september 2016

Jellicoe road

Antal sidor: 348
Författare: Melina Marchetta
Originaltitel: On the Jellicoe road
Huvudkaraktär: Taylor
Bokens handling: När Taylor var sju år dumpade hennes mamma henne på 7 eleven och nu går Taylor elfte året på Jellicoe school. När en person i hennes närhet försvinner visar det sig ha kopplingar till hennes förflutna och Taylor kan inte låta bli att börja gräva i vad som hände för 22 år sedan.
Vad jag tycker: Jag tycker att den här boken var jättebra och det alldra bästa var hur bra allting flätades samman i slutet. Inget av det som stod fanns med bara av en slump utan allt var uträknat i minsta detalj och det gjorde det så bra.
Bästa karaktären/karaktärerna: Hanna/Narnie
Omdöme: Väldigt bra

Motsatsutmaningen: 2. En bok som innehåller strandhäng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.
Om du kommenterade så skulle jag bli jätteglad!