Translate

onsdag 12 juli 2017

Bokiga frågor #22

Vilken bok önskar du mest att det var du som hade skrivit?

När jag först läste frågan fick jag fundera, men sedan insåg jag att svaret var självklart. Ordbrodösen av Anna Arvidsson.
Jag läste den boken i våras och blev så förvånad för att den var så bra. Det fanns ett driv som drev berättelsen framåt, underbara karaktärer och en fantastisk intrig. Idén med ordbrodöser är så genialisk och om jag skulle ha en superkraft skulle jag vilja vara en ordbrodös. Glöm magi, att teleportera sig, att flyga, läsa tankar eller se in i framtiden. Om jag få vara en ordbrodös så är det mycket coolare.
Så anledningen till att jag vill ha skrivit den här boken är för det första att idén är så genial och jag önskar att det var jag som hade kommit på den, och för det andra så är språket i boken så bra och jag önskar att det var jag som hade skrivit den.

Vilken bok önskar du mest att det var du som hade skrivit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.