Translate

lördag 2 maj 2015

Bokiga frågor #15

Det här är en liten ”serie” där jag svarar på bokiga frågor. Jag lägger upp ett inlägg varje vecka på lördagar. Om du vill får du gärna hänga på. Svara då på Veckans fråga på din blogg och länka hit. Skriv också gärna en kommentar så att jag kan hitta och läsa ditt inlägg.

Veckans fråga: Vilket är din favorit bland övernaturliga varelser?

Om någon hade ställt den här frågan till mig för ett år sen hade jag utan att tveka svarat vampyrer, men efter att ha läst mycket Cassandra Clare, där man stöter på många olika övernaturliga varelser i en bok istället för bara en eller två, har jag börjat tycka att vampyrer är överskattat. Det finns så många böcker med vampyrer i och alla känns så lika.
När jag läste Twilight för 2 år sen älskade jag vampyrer och tyckte att varulvarna bara förstörde boken. Idag är det snarare tvärt om. Jag gillar varulvar mer för det känns lättare att relatera till varulvarna. I alla fall i Cassandra Clares böcker.
För att komma till frågan så är de övernaturliga varelser jag gillar mest häxor och varulvar. Häxor gillar jag för att de utövar magi och det finns så mycket att utforska om det. Varje magisk värld är unik. Varulvarna är nog Cassandra Clares förtjänst att jag gillar. (Jag tjatar om henne mycket idag). Två av mina favoritkaraktärer från hennes serie The Mortal Instruments är två varulvar.

Vilket är din favorit bland övernaturliga varelser?


Detta är mitt 100:de inlägg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.