Translate

fredag 29 maj 2015

Stad av Glas


Antal sidor: 585

Författare: Cassandra Clare

Originaltitel: City of Glass

Serie: The mortal instruments #3

Huvudkaraktärer: Clary, Jace, Simon

Bokens handling: Clary ska få följa med Jace och de andra Skuggjägarna till Idris och den fantastiska staden Alicante. Problemet är att Jace inte vill ha med Clary och när Clary kommer till Institutet för att åka så har de andra redan åkt.

Vad jag tycker: Som vanligt så är Cassandra Clares böcker helt fantastiska. Det här är min favorit än så länge i The mortal instruments. Den här boken är mycket mer fartfylld än de tidigare och jag bara älskar slutet. Man dras in i världen och Idris är helt fantastiskt.


Bästa karaktärerna: Alec, Magnus 
Betyg 6/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.