Translate

söndag 20 september 2015

Matchad

Antal sidor: 349
Författare: Ally Condie
Originaltitel: Matched
Serie: Matchas #1
Huvudkaraktärer: Cassia, Ky & Xander
Bokens handling: I samfundet får du inte bestämma något själv. De bestämmer allt. Vem du ska älska. Var du ska arbeta och när du ska dö. Men vad händer om du blir kär i någon annan, i någon som inte är din utvalda. När det rätta och det sanna ställs mot varandra – och du måste välja.
Vad jag tycker: Jag hade inte så höga förväntningar på boken eftersom jag har hört flera som säger att det inte var så bra. Men jag tyckte att den var bra. Jag gillade språket i boken. Det gav berättelsen ett bra flyt. Det hände inte så mycket genom boken egentligen utan det var en lugn feel good bok. Den är absolut inte så våldsam som andra dystopiböcker jag har läst.
Bästa karaktären: Ky Markham

Kaosutmaning: 33. Läs en bok som du har fått av någon annan

Betyg 4/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.