Translate

lördag 19 september 2015

Movie Reaction: Harry Potter and the philosopher's stone

Varning! Du bör ha läst boken eller sett filmen för att läsa inlägget! Spoiler förekommer!

OMG! En så sjukt bra film. Jag klagar ofta på filmer och att de inte stämmer överens med böckerna. I Harry Potter fick de med allt det viktiga och den enda delen som jag saknade var delen då Hermione löste ett av rummen på väg mot de vises sten.
Det enda som störde mig lite var soundtracket. Missförstå mig rätt. Jag älskade musiken, men de spelade precis samma genom hela filmen och det är en låt som sätter sig på hjärnan direkt. Hur kan en låt vara så bra och så jobbig på samma gång?
Fluffy var mycket läskigare i filmen än i boken. När jag läste boken föreställde jag mig en stor hund, men inte onormalt stor. Fluffy var ju minst lika stor som en människa. Troligtvis större. Den var ju gigantisk.
Jag vet inte mer vad jag ska säga. Filmen vart så himla bra. Effekterna var bra gjorda och filmen var magisk. I loved it.
Har du sett Harry Potter and the philosopher's stone (så klart att du har) och vad tyckte du i så fall om den? Skriv en kommentar och dela med dig om vad du tyckte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.