Translate

onsdag 30 september 2015

Systrars öde


Antal sidor: 359
Författare: Jessica Spotswood
Originaltitel: Sisters’ fate
Serie: Systrarna Cahill #3
Huvudkaraktärer: Cate, Maura, Tess
Bokens handling: En feberepidemi sprider sig i nya London. Systrarna Cahill skulle kunna bota de sjuka, men vill inte riskera att bli avslöjade som häxor. Tess visioner blir starkare och Profetsian som säger att en av systrarna kommer döda en annan verkar inte längre omöjlig.
Vad jag tycker: Böckerna om systrarna Cahill är superbra. Jag gillar att det utspelar sig för ca 200 år sedan, och jag älskar böcker med magi i. Slutet på boken var bra. Jag brukar ofta inte tycka att sluten är bra, men här var det, det.
Bästa karaktärerna: Tess, Elena
Läsutmaning: 33. Läs tredje boken i en serie
Betyg 5/6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.