Translate

torsdag 20 april 2017

Hett i Hyllan

Hett i Hyllan är inspirerat av Bokföring enligt Monika och såhär skriver hon på sin blogg:
Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?


Alice i zombielandet av Gena Showalter
Om någon hade berättat för Alice Bell att hennes liv skulle vändas upp och ner från ett ögonblick till ett annat, skulle hon ha brustit ut i skratt. Från lyckligt till tragiskt, från oskuldsfullt till förstört. Nej, aldrig. Men det var det som hände. Ett hjärtslag. En blinkning, et andetag, en sekund – och allt hon kände till och älskade var borta.
Hennes pappa hade haft rätt. Monstren fanns på riktigt.
För att hämnas sin familj måste Alice lära sig att slåss mot de odöda. Och för att överleva måste hon sätta sin tillit till den farligaste av alla killar. Cole Holland. Men Cole har sina egna hemligheter, och om Alice inte är försiktig kan de visa sig vara farligare än zombierna.
Den här boken köpte jag på bokrean för ett antal år sedan och det var en av de som jag var mest taggad på att få läsa. Men som ni ser gick det sådär och den står fortfarande kvar oläst i min bokhylla. Eftersom att det inte är så tjock och lockar lite mer än många andra böcker jag har så tror jag att den här faktiskt kommer bli läst. Någon gång.
Har du läst Alice i zombielandet? Lämna gärna en kommentar och berätta vad du tyckte! Ska jag läsa den eller ska jag gå vidare och läsa något bättre?

2 kommentarer:

  1. Nej, den här boken känner jag inte till. Jag har inte läst så många zombie-böcker. Föredrar att se dem på film...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag själv är inte så insatt i zombier över huvud taget :)

      Radera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.