Translate

söndag 24 september 2017

Snart är det Bokmässa!! | Mina planer

Nu är årets Bokmässa snart här och självklart ska jag dit! Som mina planer ser ut i år så kommer jag att hänga mycket runt Café Skriva så om ni vill träffas och prata böcker eller skrivande så är det mestadels där jag kommer att hänga, men har även en del andra programpunkter inplanerade under dagen.
Jag tycker inte att det fanns så mycket som lockade väldigt mycket i år förutom just Café Skriva. Det var inte jättemånga andra författare som jag var sugen på att träffa (två som jag gärna ville träffa var bara där på fredagen). Här är i alla fall en lista med det jag tror kommer vara mina höjdpunkter under dagen.

11.30 - 11.50 – B02:02
Elaine Eksvärd
Det står ingenting om vad hon kommer att prata om, men jag hittade ett klipp med henne på YouTube i sommras och hon fick mig då mer intresserad av retorik så jag skulle tycka att det var roligt att få se henne.

15.30 - 15.50 – Café Skriva
Hitta romanidén
John Ajvide Lindqvists skrivprocesser börjar ofta med att han får en stark bild. I ett samtal med Skrivas redaktör Johanna Wiman berättar skräckförfattaren hur han skapar berättelser av bilderna, om vägen från idé till färdig roman och om vikten av att göda sina darlings, istället för att döda dem.

16.00 - 16.30 – E03:40
Slåss mot drakar eller lära av dem?
Att driva indie-förlag med höga ambitioner från ett norrländskt samhälle går det? Anna Jakobsson Lund inspirerar. Den främsta anledningen till att jag vill gå på det här är för att träffa Anna Jakobsson Lund och om jag har tur få en bok signerad.

17.00 - 18.00 – B07:74
Skriv kreativt – workshop
En workshop om skrivandet som personligt uttryck. Leds av Lennart Guldbrandsson, kursledare på Skrivakademin. Jag har inte bestämt mig för om jag ska hit än eller inte men som det ser ut nu så är det något jag gärna vill.


Om du ska på bokmässan och känner att du vill träffa fler nördiga kompisar så hör av dig till mig så kan vi mötas upp någonstans. Jag har ingen annan att gå med i år så det kan ju vara trevligt att lära känna någon ny. Kommer vara där under lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.