Translate

söndag 27 mars 2016

4 bästa övernaturliga karaktärer i böcker

Idag så listar jag de … bästa övernaturliga varelser. Jag räknar även med människor som har övernaturliga krafter.

Varulv
När jag läser om varulvar ska det gärna vara sådana som det är i Cassandra Clares böcker. De ska kunna skifta mellan människa och varg när som helst.

Häxa
Det som jag absolut inte kan hoppa över. Jag älskar magi och önskar att jag vore en häxa. Gärna så som det är på Hogwarts där gåvorna inte är begränsade på samma sätt som i många andra böcker t ex Engelsforstrilogin.

Spöke
Spöken kan vara lite läskiga, men samtidigt väldigt spännande. Det finns många olika typer av spöken och jag känner inte att något är fel. Jag tycker dock att det är roligare när spökena kan tänka och handla som en människa.

Tidsresenär
Jag vet inte riktigt varför, men jag gillar att det kommer med så mycket i en och samma bok och att det finns scener från många olika tider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.