Translate

torsdag 17 mars 2016

Min pappa Ann-Christine

Antal sidor: 190
Författare: Ester Roxberg
Huvudkaraktärer: Ester & hennes pappa
Bokens handling: Boken handlar, kort och gott, om hur det är när ens pappa i sextio års ålder berättar att han är transsexuell.
Vad jag tycker: En bok som verkligen behövs och är läsvärd. Hur öppen du än säger att du är så är frågan hur du skulle reagera om det var din egen pappa.
Boken ifrågasätter verkligen samhällets oskrivna regler som säger att du ska vara på ett visst sätt. Boken handlar både om Esters pappa när han var liten och Ester när han berättar att han är transsexuell. Den berör.
Den gick väldigt snabbt att läsa för kapitlen var korta och sidorna luftiga. Det var ett bra språk som beskrev och lämnade rum för läsaren att tänka själv. Jag tycker dock att det är tråkigt att det är svårt att urskilja vad någon tänker och vad någon säger.
Omdöme: Rekommenderar!

Motsatsutmaningen: 15. En bok som handlar om en transperson

2 kommentarer:

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.