Translate

torsdag 3 mars 2016

Movie Reaction: Harry Potter and the goblet of fire

Idag blir det en kort liten Movie Reaction för det var en vecka sedan jag såg filmen och jag kommer bara ihåg vad jag tyckte i stora drag.
Nu börjar jag verkligen undra vad som händer med Harry Potter-böckerna och min önska om att Harry Potter skulle vara en TV-serie istället blir starkare. Det finns så många bra scener som de har varit tvungna att ta bort, men jag tycker det är synd för jag gillar de scenerna.
Trots det så gör de det på ett bra sätt. De har inte tagit bort något viktigt ur den synpunkt att man inte förstår för att de har tagigt bort en händelse. För de som inte har läst böckerna så är ju allt bra. De skulle ju inte märka att de fattades bitar för filmen knyts ihop på et bra sätt. Så från det perspektivet har de inte med för lite, de har bara tagigt bort de delar som spelar mindre roll för historien.
En scen jag dock saknade mycket var när Snape och Sirius skakade hand. Det var en ganska rolig scen och jag hade absolut velat att den var med. Båda två är karaktärer som jag gillar (hur mycket man nu kan gilla Snape) och deras relation till varandra tycker jag är ganska underhållande.

Har du sett Harry Potter and the goblet of fire? Vad tyckte du om den? Vilken scen från boken, som inte fanns med i filmen, önskar du hade varit med? Lämna gärna en kommentar för det är alltid roligt att få höra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.