Translate

tisdag 8 mars 2016

Berättelser från Englesfors

Antal sidor: 112
Författare: Sara Bergmark Elfgren & Mats Strandberg
Illustratörer: Kim W. Andersson, Karl Johnsson & Lina Neidestam
Serie: Engelsforstrilogin
Bokens handling: Den här serieromanen utspelar sig mellan Eld och Nyckeln. Mona Månstråle använder klassiska tarotkort för att visa oss det förflutna, nutiden och framtiden i åtta berättelser om de utvalda.
Vad jag tycker: Det var ett tag sedan jag läste Engelsforstrilogin och det här var en bre uppfräschning för minnet. Jag tycker att de har fått till bilderna på karaktärerna bra – förutom Adriana då, men vad kan man begära – och jag gillar att det på ett sätt är Mona som berättar allt för oss. Hela idén med tarotkorten tycker jag var ganska fyndig.
Bästa karaktärerna: Elias & Mona
Omdöme: Bra.

Motsatsutmaningen: 58. En bok med en svensk huvudkaraktär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.
Om du kommenterade så skulle jag bli jätteglad!