Translate

torsdag 21 juli 2016

5 bästa karaktärerna i The Infernal Devices

OBS! Jag vill bara förvarna att om man inte har läst ut serien så kan det här inlägget innehålla några små spoilers. Enligt min åsikt är det dock inget viktigt jag spoilar, men jag ville förvarna. Läs på egen risk.

Jessamine Lovelace
Jag vet egentligen inte varför jag gillar Jessamine. Jag har gjort det ända från början och jag vet att hon aldrig ville göra någon illa. Det märks på hennes spöke.

Magnus Bane
En sådan här lista skulle väl inte vara komplett utan Magnus Bane. Allas vår besvärjare. Han var lika underbar 1873 som i nutid.

Cecily Herondale
Cecily är väl inte en av de som jag egentligen bryr mig så mycket om, men det jag gillar med henne är att hon kan tänka själv. Hennes föräldrar hade alltid sagt att skuggjägare var monster, men när hon väl lärde känna skuggjägare släppte hon det och bildade sig en egen uppfattning.

James Carstairs
Jem. Den lille döende pojken. Jag kan inte ens beskriva hur mycket jag älskar honom. Han var helt klart den jag brydde mig mest om i hela boken!

Sophie Collins

Sophie är också en karaktär som jag bara gillar och jag började älska henne ännu mer i slutet när hon hade en relation med… Var det Gabriel eller Gideon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.