Translate

onsdag 30 augusti 2017

5 favoritförfattare

Anna Ahlund
En av de bästa svenska, aktuella ungdomsboksförfattarna. Så fort jag fick veta att hon hade släppt en ny bok så beställde jag den.

Anna Arvidsson
Hon har skrivit en bok som har lika god kvalitet som Anna Ahlunds böcker och jag hoppas att hon kommer släppa någon ny bok snart.

J. K. Rowling
Historierna om Harry Potter och hela den trollkarlsvärld som hon har skapat är verkligen något som har fascinerat mig. Det faktum att hon skänker mycket pengar till välgörenhet är ett stort plus i kanten.

Cassandra Clare
Den stora skuggjägarvärld som Cassandra Clare har skapat och alla de fantastiska karaktärer som hon har skapat gör att jag älskar henne lika mycket som jag älskar hennes karaktärer.

Astrid Lindgren

Den här listan skulle absolut inte vara komplett utan vår alldeles egna Astrid Lindgren. Hon är en av de författare jag ser upp till mest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.