Translate

torsdag 10 augusti 2017

Bokiga frågor #24

Finns det någon bok du läst flera gånger?

Det finns några böcker jag har läst flera gånger, men de är faktiskt inte så många. Precis när jag började läsa så läste jag ju Twilight tre gånger på en sommar och det är det första jag har läst om.
Jag vet också att jag har läst om Hungerspelen en gång. Första gången jag läste dem var på jullovet efter att Catching Fire hade gått på bio. Sen gick det två år och efter att Mockingjay part 2 hade gått på bio så var det enda jag ville läsa Hungerspelen. Så jag läste om hela serien.
Om man räknar med att jag har läst både den vanliga utgåvan och den illustrerade utgåvan av Harry Potter och de vises sten så är det alla böcker jag har läst fler än en gång.
Det är lite tråkigt tycker jag. Jag skulle gärna läsa om fler utav mina böcker, men det har liksom inte blivit av. Jag har alldeles för många böcker att läsa så omläsningar hinns liksom inte med. Men jag har planer på en Rereading Summer nästa sommar. Alltså att jag ska fokusera på att läsa om de böcker jag vill.

Finns det någon bok du läst flera gånger? Hur ser du på omläsningar? Gillar du att läsa om böcker? Tycker du att en Rereading Summer låter spännande? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.