Translate

söndag 16 oktober 2016

5 favoritkaraktärer från Harry Potter

Då the cursed child fortfarande är ny och det inte är lika många som har läst den och kan relatera så tar jag inte med några karaktärer därifrån på den här listan, men om ni är intresserade av ett separat inlägg om det så låt mig få veta i kommentarerna vad ni vill ha så ordnar jag det.

Bellatrix Lestrange
Hon hamnar helt klart på en förstaplats. Hennes karaktär är så unik och så underbar och man älskar henne på ett helt annat sätt än man älskar de andra dödsätarna. Ärligt talat så är alla andra dödsätare rätt så lama.

Minerva McGonagall
Professor McGonagall måste vara en av de bästa lärarna i historien. Hon är hård, men rättvis och vill alltid allas bästa. Vem vill inte ha henne som lärare?

Fred & George Weasly
Nu räknar jag dem som en och samma karaktär för de är ärligt talat väldigt svåra att hålla isär. De ställer alltid upp för varandra och sina vänner, kan skratta och skämta hela tiden och tillför alltid glädje.

Sirius Black
Den enda koppling som Harry har till sina föräldrar. Det är det enda som behövs för att älska honom.

Missnöjda Myrtle
Jag var bara tvungen att ta med ett spöke också och vem skulle det vara om inte Missnöjda Myrtle. Hon kan vara jobbig ibland med är egentligen väldigt harmlös och rolig.

Vilka är dina favoritkaraktärer från Harry Potter? Lämna gärna en kommentar och berätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.