Translate

måndag 10 oktober 2016

TBR tag!

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Det är några stycken eftersom jag inte ser någon mening i att fortsätta med en bok som inte fångar ens intresse, men den som stör mig mest att jag inte har läst klart är Blod och stjärnstoft av Laini Taylor.

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
Oj. Det är typ alla böcker på min hylla, men en av de som jag vill läsa men känner att jag inte har haft tid med än är väl Göteborg Noir av Håkan Tendell. Då jag har fått den som ett recex så känner jag att jag borde ta tag i den, men har inte tid.

3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på en serie?
På den här frågan får jag nog svara Korsad av Ally Condie. Jag läste Matchad för drygt ett år sedan och den var väl helt ok, men jag har inte läst Korsad än eftersom jag har sett en hel del dåliga recensioner.

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?
Ja, okej. Den här boken är väl inte ny längre, men jag tänker svara den ändå. Lady Midnight av Cassandra Clare. Det är den enda Cassandra Clare-bok som jag har kvar att läsa och jag har helt enkelt inte gjort det. Jag har svårt att förstå att boken redan har varit ute i över ett halvår.

5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Jag hoppar över den här frågan för jag har inget svar.

6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
På den här frågan skulle jag också kunna säga väldigt många böcker, men för att nämna en tar vi Rädda mig inte av Tahereh Mafi. Jag läste den första och då tyckte jag väl att den var bra, men sen har jag inte känt för att läsa fortsättningen.

7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?
Den här frågan är svår eftersom jag inte brukar avskräckas från att läsa tjocka böcker, men jag skulle tro att Porten av Astrid Ahlberg är ett bra svar. Jag tyckte att den verkade jättebra när jag köpte den, men har sen förlorat intresset för den lite och då känns den ännu jobbigare att ta tag i när den är så tjock.

8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?
Den femte vågen av Rick Yansey. Egentligen tror jag inte att jag har läst någon recension på den men min kompis gillade den inte så det är typ samma sak.

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög?
Jag skulle förmodligen svara Röd drottning av Victoria Aveyard. Jag har hört mycket bra om serien och vill älska den lika mycket som alla andra gör.

Jag hittade den här tagen på Bokhuset och om du också vill göra den så är det bara att köra igång.

2 kommentarer:

  1. Röd drottning gillade jag :). Men Den femte vågen var ganska meh enligt mig :P

    SvaraRadera
  2. Just det ja, Göteborg noir står i min hylla också. Tack för påminnelsen :)

    SvaraRadera

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.