Translate

onsdag 12 oktober 2016

Harry Potter and the cursed child

Antal sidor: 343
Författare: J. K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
Serie: Harry Potter #8
Huvudkaraktärer: Scorpius & Albus
Bokens handling: Harrys yngsta son har börjat på Hogwarts. Efter att ha tjuvlyssnat på ett samtal mellan sin pappa och Amos Diggory bestämmer han sig, tillsammans med sin kompis Scorpius att resa tjugo år bakåt i tiden för att rädda Cedric Diggory från att bli mördad.
Vad jag tycker: Sett till det stora hela så tycker jag att boken var bra. Jag har hört vissa som inte gillar att boken är skriven i manusform, men själv tyckte jag att det gjorde boken mer lättläst och det blev aldrig några långa pauser fulla med beskrivning. Sen vet inte jag om det beror på att jag är van vid att läsa manus då jag gillar att spela teater (jag skulle ge nästan vad som helst för att få vara med i Harry Potter and the cursed child).
Det i boken som jag är lite tveksam till är tidsresorna. Det är alltid svårt att skriva om tidsresor då det är väldigt invecklat och det gör också alltid att jag blir lite skeptisk till det. Dock så tycker jag att det fungerade bra och det var inga uppenbara hål i tidsresandet, så jag är ändå nöjd.
Sen får man ju faktiskt inte glömma att det är en Harry Potter-bok och Jag tycker att det var jätteroligt att få veta mer om hur Harrys liv såg ut efter att han slutat på Hogwarts och även att få se en del alternativa framtider.
Bästa karaktären/karaktärerna: Scorpius & Albus
Omdöme: Något av det bättre jag har läst

Motsatsutmaningen: 10. En bok där huvudpersonen dyker

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.