Translate

torsdag 6 oktober 2016

Harry Potter och dödsrelikerna

Antal sidor: 782
Författare: J. K. Rowling
Originaltitel: Harry Potter and the deathly hallows
Serie: Harry Potter #7
Huvudkaraktärer: Harry, Ron & Hermione
Bokens handling: Harry har beslutat sig för att inte återvända till Hogwarts utan istället ge sig iväg tillsammans med Ron och Hermione för att slutföra det uppdrag som Dumbeldore hade påbörjat, men det visar sig vara svårare än de räknat med. Hur ska de kunna lyckas rädda världen när de inte ens klarar av att hålla sams.
Vad jag tycker: Jag tycker att det blir väldigt enformigt när jag skriver om serier för jag skriver ungefär samma sak om varenda bok. Det som utmärkte sig med den här boken var ju att de inte återvände till Hogwarts vilket jag tycker är lite synd för jag gillar Hogwarts. Sen dör ju folk som flugor i denna boken, men det hade blivit mycket bättre läsupplevelse om jag inte hade vetat nästan alla som dog innan jag började läsa.
Utöver det här så var boken helt underbar. Det är ju trots allt en Harry Potter-bok.
Bästa karaktärerna: Bellatrix & Snape
Omdöme: En av de bästa böckerna någonsin!
Motsatsutmaningen: 60. En bok där huvudpersonen gömmer sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul att du hittade till min blogg.
Kommentera gärna vad du tycker. Det är alltid kul att höra vad mina läsare tänker.